Tegenwoordig automatiseren nieuwe technologieën meer en meer traditionele en routinematige taken. Leidinggevenden en medewerkers erkennen nu dat vaardigheden op basis van emotionele inteligentie (EI), zoals zelfbewustzijn, sociaal bewustzijn, zelfmanagement en relatiebeheer, steeds belangrijker worden voor het behalen van succes. De vraag naar EI-vaardigheden zal de komende vijf jaar verzesvoudigen, maar toch heeft de training van deze vaardigheden net als de werving geen stijging gezien. Hierdoor zullen veel bedrijven niet profiteren van EI op de gebieden van tevredenheid onder werknemers, groei van de omzet, lager verloop en reductie van kosten. In een onderzoeksrapport (Emotional intelligence – the essential skillset for the age of AI) van het Capgemini Research Insitute wordt aanbevolen om technologie te combineren met talent zodat relevante vaardigheden ontwikkeld kunnen worden onder werknemers. Het rapport biedt een aantal relevante resultaten, gebaseerd op wereldwijd onderzoek.
|
https://www.dergatsjev.be/2018/12/emotionele-intelligentie-vraag.html |