Internet is al lang een vast onderdeel van ons dagelijks leven geworden. Belgen winkelen steeds vaker online, omdat het handig en winstgevend is. Volgens statistieken doen bijna 7 miljoen mensen regelmatig aankopen in online winkels. E-mailmarketing helpt bij het vinden van nieuwe klanten en het verkopen van uw product of dienst op het netwerk. In dit artikel bespreken we de huidige manieren om klanten naar een online winkel te trekken. Promotie via zoekmachines Ieder van ons gebruikt regelmatig Google of een andere zoeksite om de informatie te vinden die we nodig hebben. Vaker wel dan niet vinden we wat we zochten op de eerste pagina en kijken we zelden naar meer dan twee pagina’s met zoekresultaten. Om uw markt te laten groeien en meer klanten te krijgen, moet u voet aan de grond krijgen op de eerste pagina van de zoekmachine. Op een andere manier wordt de eerste pagina de top 10 zoekresultaten genoemd. De teksten en afbeeldingen die u op de website van uw online winkel publiceert, moeten SEO-geoptimaliseerd zijn om de pagina’s naar de top van de resultaten te laten gaan voor de zoekopdrachten die u nodig heeft. Experts raden aan om een keer in een competente SEO-omgeving door te brengen om vele malen inkomen te verwerven. Op basis van de verzamelde semantiek (het totale aantal zoekopdrachten waarmee uw potentiële klanten naar goederen kunnen zoeken), wordt zoek- of contextueel adverteren gebouwd. In tegenstelling tot organische zoekresultaten, wordt het weergegeven boven de zoekresultaten voor uw zoekopdracht. De kosten per klik in contextuele advertenties zijn afhankelijk van vele factoren, waaronder nicheconcurrentie, de kwaliteit van uw advertentie en bestemmingspagina. Het belangrijkste doel van dergelijke advertenties is om zoveel mogelijk bezoekers die klaar zijn om te kopen naar uw pagina te lokken met behulp van een goed ontworpen advertentie. In tegenstelling tot SEO, begint contextueel adverteren onmiddellijk na de lancering te werken, maar stopt het ook met werken zodra het budget voor uw advertentieaccount opraakt. Remarketing is een apart type zoekadvertentie. Dit concept impliceert terugkerende gebruikers die uw site ooit hebben bezocht door uw advertentie opnieuw te tonen aan deze specifieke doelgroep. Veel mensen worden geconfronteerd met remarketing: het volstaat om eens naar de informatie over de aanschaf van een telefoon te kijken, en dan zie je regelmatig advertenties met een aanbieding om deze telefoon aan te schaffen, krijg je ‘gewoon vandaag’ korting en extra bonussen. Goed afgestemde remarketing kan een aanzienlijke omzetgroei opleveren. Gerichte social media-advertenties opzetten U kunt zelf de eigenaardigheden van gerichte advertenties achterhalen of een specialist inschakelen om het budget niet te “leegmaken”. Dit type promotie is gebaseerd op het optimaliseren van een advertentie voor een specifieke doelgroep die regelmatig een bepaald sociaal netwerk gebruikt.
De beste platforms voor gerichte advertenties zijn sociale media Instagram; Er is een mening dat Facebook geschikter is voor het promoten van producten die gericht zijn op een publiek met een hogere koopkracht, maar dit betekent niet dat het niet geschikt is om reclame te maken voor goederen in het midden- en lage prijssegment. Instagram is het snelst groeiende sociale netwerk en een enorme markt voor jou. Met 100% kans kun je zeggen dat je klanten op Instagram zitten. Goed afgestemde Instagram-advertenties leiden klanten met succes naar bijna elke niche, of het nu advocatenkantoren, schoonheidsspecialisten of een online winkel is. Promotie en handel met interactieve contentmarketing Laten we proberen dit in eenvoudige bewoordingen uit te leggen. Laten we de statistieken nogmaals bekijken. Ze stelt vriendelijk voor dat de conversie van bezoekers naar kopers 6 keer hoger is voor die online winkels die contentmarketing als promotiemethode gebruiken. Hier zijn enkele mogelijkheden voor contentmarketing die u kunt gebruiken om de verkoop in uw online winkel of bedrijf te verhogen: bloggen op de site van uw winkel, regelmatige publicatie van thematische inhoud (nuttige artikelen, nieuws) draagt bij tot meer respect en loyaliteit van het publiek; regelmatige publicatie van artikelen met een link naar uw online winkel in andere populaire blogs met vergelijkbare onderwerpen; native (native) advertenties op sites van derden (het doel van dergelijke artikelen of video’s is om de lezer of kijker vlot te begeleiden naar de noodzaak om een bepaald product in een bepaalde winkel te kopen); het onderhouden van de pagina’s van uw online winkel in verschillende sociale netwerken (Instagram, Facebook, Twitter, enz.), rekening houdend met de kenmerken van een specifiek publiek. Contentmarketing wordt elk jaar steeds populairder. Zorg ervoor dat u deze advertentiemethoden gebruikt en houd ze in gedachten bij het plannen van uw budget. In de huidige markt kunt u elk product of elke dienst verkopen door een thematische pagina op een sociaal netwerk te maken en klanten uit deze bronnen aan te trekken. Promotie met mensen en hun mening De meeste mensen lezen liever de mening van andere klanten van deze leverancier voordat ze iets online kopen. Volgens enquêtes controleert 88% van de potentiële kopers van online winkels regelmatig informatie op verschillende beoordelingssites. Als u een groot publiek wilt aantrekken, moet u bepalen welke meningen over u op internet verschijnen en uw klanten feedback geven. Onderschat de bloggers niet die de nieuwe influencers op internet zijn. Ze hebben een groot aantal lezers die klaar zijn om te kopen wat hun favoriete blogger hen ook zal bieden. Probeer bij het kiezen van een influencer om advertenties te kopen te begrijpen of uw product interessant zal zijn voor zijn doelgroep. Regelmatig adverteren via automatische berichten Een van de beste manieren om reclame te maken op internet blijft mailing: door regelmatig reclamebrieven naar de e-mailadressen van potentiële klanten te sturen, kunt u uw verkoop meerdere keren verhogen. Gebruik letters die verbonden zijn met één idee en trek de aandacht. Stuur informatie over promoties naar iedereen die in het verleden producten bij u heeft gekocht. Vergeet niet je publiek te segmenteren. Mannen moeten brieven ontvangen over de beste cadeaus voor Moederdag en vrouwen voor Vaderdag. Probeer een nieuwsbrief te organiseren met een van de populaire instant messengers (FacebookMessenger, Telegram, Viber, WhatsApp). Voeg een online consultant toe aan uw winkelwebsite. Hij kan de klant ertoe aanzetten om te kopen en hem helpen de juiste keuze te maken. Schakel de optie in om u op de hoogte te houden van huidige aanbiedingen die actief zijn op uw pagina. Op deze manier kunt u de klant regelmatig aan uzelf herinneren. Tegelijkertijd is het belangrijk om de site niet te overbelasten met een groot aantal pop-upvensters die aanbieden om terug te bellen, advies of korting te krijgen. Overmatig gebruik van dergelijke tools kan de perceptie van uw winkel door een potentiële klant negatief beïnvloeden. Promotie door middel van sweepstakes en promotie-aanbiedingen Veel organisaties trekken regelmatig de aandacht van hun potentiële kopers via weggeefacties en weggeefacties. Dit is een geweldige oplossing voor iedereen die een nauwere band met zijn publiek wil smeden. Volgens toonaangevende reclamebureaus, hoe eenvoudiger de voorwaarden van de tekening, hoe meer mensen eraan zullen deelnemen. U kunt uw gasten ook uitnodigen om een gratis proefproduct te kopen voor een nadere kennismaking met het bedrijf. Regelmatige kortingen trekken ook de aandacht van gebruikers. Alternatieve promotiemethoden Het lijkt voor velen dat het niet logisch is om uw advertenties regelmatig op prikbordsites te plaatsen. Dit is echter niet het geval: populaire prikborden hebben een enorm publiek (het aantal bezoekers bereikt enkele honderdduizenden mensen per maand). Een andere interessante oplossing voor promotie is het toevoegen van informatie over uw product en bedrijf aan populaire catalogi en directories. Een interessante oplossing voor promotie is het toevoegen van informatie over uw product aan mappen en catalogi Vergeet niet dat hoe meer promotiemethoden u gebruikt, hoe beter u resultaten kunt behalen bij het aantrekken van klanten. De rol van e-mailmarketing bij online verkoop is enorm groot. Gebruik de beschikbare tools alleen zorgvuldig en vakkundig.
|
https://marketingbook.shop/ |